Notiser
Publicerad 2024-12-17, 06:33
Den som efter årsskiftet kontaktar Region Gotland i bygglovsärenden, kommer direkt att få prata med personal på just bygglovsavdelningen i stället för annan personal i kundtjänst.
Detta är beslutat som ett led i att göra det smidigare för dem som söker bygglov att få korrekta och konkreta svar i ett tidigt skede i bygglovsprocessen.
Gotland har länge dragits med långa väntetider för att få besked om bygglov, men dessa köer har man lyckats arbeta bort på senare tid.
”Det här är ytterligare ett steg i vårt arbete med att möta upp kund i ett tidigare skede och minska avståndet mellan våra kunder och bygglovsavdelningen. Sedan tidigare har vi bland annat infört att det är en och samma handläggare som har hand om ett ärende från början till slut och under nästa år ska vi bli ännu mer tillgängliga i vår rådgivning genom öppen kundmottagning”, säger Setareh Abdollahi, enhetschef på bygglovsavdelningen, i ett pressutskick.
2024-12-21 (07:43)
2024-12-20 (14:16)
2024-12-20 (09:29)
2024-12-19 (12:11)
2024-12-16 (12:23)
2024-12-16 (11:33)
2024-12-15 (21:58)
2024-12-13 (16:13)
2024-12-13 (07:21)
2024-12-12 (17:28)
Få en nyhetssammanfattning i mejlen varje vardagsmorgon, helt gratis!
Anmäl dig här